مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 14:022022-01-26سياسي

کشف لنگر تاریخی از دریای کاسپین 


بیستم دی ماه امسال یک لنگر تاریخی از بستر دریای کاسپین (دریای خزر) در اطراف کرانه های شهرستان نور در تور صیادان شیلات ایزدشهر نور گیر کرد، - یک باستان شناس خبر داد: بیستم دی ماه امسال یک لنگر تاریخی از بستر دریای کاسپین (دریای خزر) در اطراف کرانه های شهرستان نور در تور صیادان شیلات "ایزدشهر" نور گیر کرد، که به ساحل منتقل شد.

رامین ادیبی در گفت وگو با ایسنا با بیان این که در گزارشی که 29 دی از سوی شیلات شهرستان نور به یگان حفاظت میراث فرهنگی اطلاع رسانی شد، گفت: با هماهنگی‎های لازم از سوی علی سالاریان ـ رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان نور ـ، یگان حفاظت به همراه کارشناس تیم (سیدابوالفضل حسینی ـ کارشناس ارشد باستان‎شناسی و فعال در حوزه فرهنگ دریایی-) در چهارم بهمن ماه برای بررسی های اولیه به منطقه اعزام شدند.

در ادامه سیدابوالفضل حسینی درباره وضعیت ظاهری این لنگر توضیح داد: خوشبختانه لنگر (ANCHOR) در ابعاد نسبتاً بزرگی است و حدوداً دست نخورده باقی مانده که شانه لنگر (STOCK) از نوع چوب روس و به طول60,3 متر است که میانگین قطر آن 29 سانتیمتر است.

این لنگر 6 نوار آهنی (BAND) به عرض پنج سانتیمتر دارد که تمام قسمت های آن از رسوبات دریایی پوشیده شده و نیاز به مرمت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف لنگر تاریخی از دریای کاسپین 

کشف لنگر تاریخی از دریای کاسپین